Resan väst

Vår första roadtrip började åt väst, vi hade inga jätte stora planer vart vi skulle ta vägen men Jasper och Banff var givna. 
Bilen proppad. Det här var innan sätena var helt nedsvettade (ingen AC i bilen) 
Deras rådjur var lite surprising..
jag har varit en smula björnrädd, en grizzlybjörn hade haft vägarna förbi vår campground några dagar innan vi var där man ba najs.



Kvällen var cool 
Björn! Jag var skiträdd. 

Vägen mellan Jasper och Banff var seriöst as najs. Flera timmars resa blev några extra timmar eftersom man ville stanna varannan meter. Jag var imponerad, allt är enormt här. 




Detta ställe var coolt för det finns en glaciär som är kvar sedan istiden. Den smälter långsamt bort men än är den där.


Glaciären!



Vi kom iallafall fram till Banff
Åt min första pizza, ej min sista. 
Dagen efter drog vi vidare mot Kelowna, bästa stället ever! Nästa inlägg jao.

Kommentarer:

1 Louise:

Fantastiska bilder.
Vilken resa ! Kul för dig.

Kommentera här: